by Cetateanu

Opinii care nu intereseaza pe nimeni

Am un card, ce fac cu el

Deunăzi am zis să merg cu RATB-ul, bicicleta pe repaos, mașina proprie își pierdea locul de parcare, așa că mi-am luat inima în buzunarul de la piept al pantalonilor și dus am fost.
Cetățeanul model din mine, nedorind să înfăptuiască acte imorale, cum ar fi să călătorești fără bilet în autobuz, îmi cumpăr 2 călătorii. La ghișeu rămân ca vițelul la poarta nouă cănd primesc un plastic verde care m-a costat 3,70 lei plus 2 călătorii puse pe acel plastic încă 3 lei. Revoltat că îmi ia banii pe prostia aia de plastic, o întreb pe vânzătoare dacă nu cumva acei bani sunt transformați în călărorii! Normal că NU. Sistemul nostru mizer le permite să facă astfel de carduri și nu m-aș mira să ne trezim că o să trebuiască să ne facem rezervare la RATB.
Acum lansz și eu o discuție de om necunoscător: atâta timp cât RATB este singurul furnizor de transport public de acest gen, chiar poate face aceste lucruri? 
Aș vrea să îmi ofere alternativa la acel plastic, să îmi ofere posibilitatea să aleg, nu să platesc ceva de care nu mă pot folosi. Oare cine are de câștigat din această afacere? Ce colorat mai ia comisioane grase să producă acele bucăți nenorocite de plastic? Oare s-au dat șpagi uriase pentru a se trece la acest tip de „bilet”? Ar fi bună o anchetă jurnalistică.
O altă mare „binefacere” mi se pare acel abonament tip card. De ce? Pentru că prin acel card, poți fi urmărit pas cu pas, pe unde te deplasezi. În momentul în care iî validezi, datele tale de pe card sunt stocate în memoria unui cip, care poate fi citit și astfel se va vedea ce traseu ai făcut în ziua sau luna respectivă.

Single Post Navigation

9 thoughts on “Am un card, ce fac cu el

  1. Astfel se iau alti bani in plus fata de costul implicit al calatoriei.

  2. eu am crezut ca isi bat joc de bine cand mi-au spus ca nu mai sunt valabile biletele de hartie; din punctul meu de vedere e un abuz, dar din pacate nu intereseaza pe nimeni; singura solutie ca sa nu platesti plasticul este sa iti incarci un abonament sau minim 25 de ron 🙂
    eu nu stiu o alta tara in care sa nu mai existe bilete de hartie
    daca stie cineva….

  3. Ai perfecta dreptate dar.. cui ii pasa, oare? 😀

  4. Alicegeorgiana on said:

    Trebuie mereu inventate modalitati noi de a da de mancare „saracilor” care ne conduc!:)

  5. Pingback: Lucruri interesante despre vise « Alice Georgiana

  6. Pentru cei din București, hai să zici că-ți iei unul cu mai multe călătorii și e ok, oarecumva în afară de faptul că ești urmărit constant,, dar pentru cei din Provincie care au nevoie doar de 2 călătorii, e hoție pe față. Deci clar e furt pentru călătorii ocazionali.

  7. Nu stiam de chestia asta. Mi se pare hotie pe fata. Hotia ca hotia, deh… intalnita peste tot, dar chiar asa pe fata?

  8. tot mai bun e mersul pe jos :d

  9. Eu nu validez cardul „la fiecare urcare”, tocmai pentru că nu-mi place să ştie cineva când şi unde am fost, ştiind că se poate verifica.
    Bine, eu am abonament şi îmi permit, pentru că este nelimitat şi pe toate liniile, dar e mai naşpa la cardurile nominale. Că, la alea nenominale, n-ai treabă. Sunt transmisibile… nu scrie niciun nume… totul este să-l ai.

Lasă un răspuns

